Current File : /home/virtualki/22346/old/newsroom/data/pages/6-krokow.xml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<item><pubDate>Tue, 18 Dec 2012 15:06:07 +0100</pubDate><title><![CDATA[6 kroków do budowy i projektowania SPA]]></title><url><![CDATA[6-krokow]]></url><meta><![CDATA[]]></meta><metad><![CDATA[]]></metad><template><![CDATA[template.php]]></template><content><![CDATA[&lt;p&gt;
	&lt;a href=&quot;http://twojawyspa.pl&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;TwojaWySPA&lt;/a&gt;&amp;nbsp;to wyjątkowa oferta firmy Megiw kierowana do aquaparków, centrów rekreacyjnych, hoteli, różnego typu ośrodków wypoczynkowych.&amp;nbsp;Jej zakres obejmuje kompleksowe wykonawstwo mokrej strefy SPA.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Nasze realizacje to gwarancja wysokiej jakości i trwałości, a przede wszystkim pewność udanej i przynoszącej zyski inwestycji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Hotel wyposażony w &lt;a href=&quot;../../../#!/produkty&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;mokrą strefę SPA&lt;/a&gt;&amp;nbsp;jest synonimem wysokiego standardu, komfortu i ciekawej oferty wypoczynkowej. To również podstawowy czynnik, decydujący o wyborze gości hotelowych, zwłaszcza w okresie pozasezonowym. Jednak aby maksymalnie wykorzystać potencjał SPA i odnieść sukces inwestycji, należy szczególną uwagę zwrócić na jakość oraz doświadczenie wykonawców. W tej kwestii firma Megiw nie ma sobie równych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Specjalnością naszej firmy jest kompleksowe, w pełni profesjonalne projektowanie i budowa SPA. Precyzja, doświadczenie, wysoka jakość, niekonwencjonalność oraz otwartość na nietypowe zlecenia zaliczają się do tych wartości naszej firmy, które znajdują prawdziwe uznanie klientów.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;
	Krok 1 – planowanie SPA&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;
	Rozpoczynając planowanie &lt;a href=&quot;http://twojawyspa.pl&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;SPA&lt;/a&gt;&amp;nbsp;rozpocznijmy od zdefiniowania pojęcia SPA. Tutaj przedstawione zostanie planowanie SPA jako miejsca, gdzie odwiedzający pragną mile spędzić czas, zrelaksować się oraz wzmocnić swoje siły witalne i zdrowie, czyli generalnie powinniśmy nazwać to planowaniem Wellness.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Aby osiągnąć namacalne i nienamacalne korzyści ze SPA całość musi być odpowiednio obmyślana, umotywowana, zaprogramowana, zaprojektowana, rozreklamowana a na koniec zarządzana. Celem osiągnięcia finansowych korzyści każda z faz realizacji musi być bardzo dokładnie analizowana. Najlepiej jest zwrócić się do specjalistycznych firm, które kompleksowo wyposażą obiekt i równocześnie będą z Państwem oraz ewentualnie z Państwa architektem tworzyć jego wizję od początku (pomysłu, projektu) do końca (przeszkolenie personelu i wdrożenie do pracy).&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Słowa &quot;będą z Państwem tworzyć wizję&quot; są bardzo ważne, gdyż muszą Państwo w fazie projektowania i realizacji ściśle współpracować ze specjalistami i ostateczna wizja musi być wspólną - wynikającą z doświadczenia specjalistów i Waszych oczekiwań i wizji.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Zapraszamy do zapoznania się z 5 punktami, które powinny Państwa zainteresować przed podjęciem decyzji o budowie czyli na etapie planowania SPA.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;
	Krok 2 – decyzja budowlana&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;
	SPA to miejsce, gdzie odwiedzający pragną mile spędzić czas, zrelaksować się oraz wzmocnić swoje siły witalne i zdrowie. Pomimo, że trudno jest oszacować bezpośredni wpływ części SPA na liczbę dodatkowych noclegów i częstszego hotelu miejsc, to SPA z pewnością pomaga w działaniach marketingowych.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Decyzja o budowie &lt;a href=&quot;../../../#!/produkty&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;SPA&lt;/a&gt;&amp;nbsp;powinna być dobrze przemyślana, umotywowana i zaprojektowana. Jeszcze przed podjęciem działań, powinniśmy również wybrać narzędzia dla przeprowadzenia akcji reklamowych i wreszcie efektywnego zarządzania SPA.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Aby osiągnąć finansowe korzyści, każda z faz realizacji musi być bardzo dokładnie analizowana. Najlepiej jest zwrócić się do specjalistycznych firm, które kompleksowo wyposażą obiekt i równocześnie będą z Państwem oraz ewentualnie z Państwa architektem tworzyć jego wizję od etapu projektowego do przeszkolenia personelu, zajmującego się obsługą urządzeń. Ustalenie wizji SPA jest kluczowym momentem, punktem odniesienia dla projektu i realizacji. Pomoże również w określeniu zakresu prac poszczególnych specjalistów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Istnieją różne czynniki motywujące budowę SPA. Zazwyczaj ośrodki wypoczynkowo-rekreacyjne, hotele lub pensjonaty podejmują się budowy SPA, bo:&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		konkurencja posiada już rozbudowany obiekt co wymusza na nas taką inwestycję,&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		zależy im na poszerzeniu ofertę,&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		liczą na zwiększone zyski ze SPA,&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		chcą ściągnąć grupę klientów zainteresowanych odnową czy relaksem,&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		standard obiektu tego wymaga,&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		… itd.&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	Dalsze rozważenie powyższych motywów wymaga sprecyzowania rozmiarów inwestycji - brak zaangażowania w rozbudowę ze strony inwestora skutkuje praktycznie zawsze niskim standardem tworzonego SPA.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;
	Krok 3 – analiza rynku&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;
	Wiedząc już dlaczego chcemy budować powinniśmy przeanalizować najbliższą nam konkurencję i potrzeby rynku - klientów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Powinniśmy zawsze pamiętać, że część &lt;a href=&quot;http://twojawyspa.pl&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;SPA&lt;/a&gt;&amp;nbsp;ma wspomagać nasz główny biznes , dlatego należy dokładnie określić potrzeby grupy docelowej, a więc naszych gości hotelowych. W tym celu warto przeprowadzić sondaż/ankietę wśród odwiedzających nasz ośrodek, aby dokładniej sprecyzować ich oczekiwania względem ośrodka.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Pomimo, że ze SPA przeważnie korzystają kobiety (szczególnie chodzi o SPA połączone z zabiegami odnowy biologicznej) nie należy zapominać o mężczyznach. Narażeni na codzienny stres stają się coraz częstszymi bywalcami SPA i coraz liczniej korzystają z oferty zabiegów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Dla lepszej pozycji na rynku warto przeanalizować oferty istniejących w okolicy SPA. Wiedza o konkurencji pozwoli nam opracować niepowtarzalne atrakcje, dzięki którym wyróżnimy się na tle konkurencji. Należy pamiętać, że gwarancją na popyt jest wykorzystanie nisz rynkowych, więc nasze wysiłki powinny się koncentrować na ich poszukiwaniu i wykorzystaniu.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;
	Krok 4 – rozwój koncepcji&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;
	Mając przeanalizowany rynek klientów i konkurencję możemy podjąć decyzję o typie SPA, jaki odpowiada naszym wymaganiom i oczekiwaniom klientów. Ta decyzja zdecyduje o projekcie całego przedsięwzięcia. Niektóre &lt;a href=&quot;../../../#!/produkty&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;SPA&lt;/a&gt;&amp;nbsp;wykorzystują znaczenie miejsca, w którym powstają, inne mogą wykorzystywać historyczne czy geograficzne aspekty terenu. Można też wykorzystać pewien motyw przewodni jak np. SPA azjatyckie i wokół niego tworzyć całość.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Bardzo istotnym jest, aby tworząc koncepcję starać się pobudzić doznania i zmysły, sprowokować uczucia, wytworzyć wspomnienia, czyli nadać naszemu SPA wyjątkowy charakter. Możemy skoncentrować się na konkretnej grupie docelowej i pod nią tworzyć charakter całości np. osobach starszych, medycynie estetycznej, fitness, wellness, jedynie dla kobiet czy mężczyzn itp.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;
	Krok 5 – definiowanie celów&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;
	Musimy pamiętać, że SPA, chociaż stanowi dochodowy dział działalności, nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów ośrodka. Należy jednak do tych atrakcji, które skutecznie przyciągają inwestorów.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Do celów, dla których rozbudowa ma nam służyć i jakie musimy sobie zdefiniować należą:&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		Wygenerowanie dodatkowego obłożenia miejsc w hotelu,&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Wydłużenie sezonu, stworzenie oferty na okres posezonowy (niektóre ze SPA posiadają specjalne, programy skierowane na konkretne grupy - np. kobiety po 50 roku życia, małżeństwa itp.)&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Wygenerowanie zwiększonych przychodów na łóżko w sezonie&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Stworzenie dodatkowego źródła dochodu&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Poprawa satysfakcji klientów&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Poprawa konkurencyjności obiektu na tle pozostałych ośrodków, posiadających SPA&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Marketingowe zdystansowanie obiektów, które SPA nie posiadają&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Wprowadzenie dodatkowych usług dla klientów - rekreacja i odpoczynek&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Ściągnięcie do obiektu grupy osób zainteresowanej obiektami SPA&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Zachęcenie klientów grupowych do przyjazdu dzień wcześniej lub wyjazdu dzień później&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Stworzenie oferty zachęcającej firmy do organizacji wyjazdów grupowych&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Poszerzenie oferty dla klientów przyjeżdżających na konferencje&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		Poszerzenie oferty hotelowej w okresie pogorszonej pogody&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;
	Należy zawsze pamiętać, że każdy z odwiedzających ma inne potrzeby i nie gwarantuje wizyty &lt;a href=&quot;http://twojawyspa.pl&quot; target=&quot;_blank&quot;&gt;SPA&lt;/a&gt;, każdej osoby przebywającej w ośrodku. Niemniej warto zadbać o jego wizerunek, aby nasze SPA wydawało się atrakcyjne już od samego wejścia - zarówno dla tych, którzy chcą skorzystać jedynie z masaży jak i dla tych, którzy chcą jedynie popływać w basenie.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Atrakcyjność naszego SPA ma polegać na tym, że wchodząc do SPA, klient będzie chciał tam po pierwsze wrócić, po drugie - skorzystać jeszcze z innych atrakcji.&lt;/p&gt;
&lt;h2&gt;
	Krok 6 – planowanie budżetu&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;
	Aby wyliczyć opłacalność inwestycji, należy dokonać rzetelnej analizy finansowej inwestycji. Warto pamiętać, że im bardziej profesjonalne wellness chcemy zbudować, tym wyższe są jego koszty. Oczywiście nie sposób przedstawić procedurę planowania oraz dokładne koszty, która będą w 100% odpowiadać każdej realizacji dlatego, że każda sytuacja wymaga indywidualnego podejścia. Polecamy również sprawdzić oferty kilku firm. Oczywiście wśród tych kilku liczymy, że wybiorą Państwo i naszą - my konkurencję szanujemy i się jej nie boimy.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
	Sprawdzając firmy należy zwrócić uwagę na:&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
	&lt;li&gt;
		wielkość firmy (duża firma nie zniknie z rynku i zabezpieczy serwis, gwarancję, wykonanych robót),&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		doświadczenie firmy (czy firma wykonywała podobne realizacje, czy przy wykonywaniu działała sama czy przez podwykonawców itp.),&lt;/li&gt;
	&lt;li&gt;
		oferowaną cenę (tu należy zawsze być bardzo ostrożnym, gdyż często oferty są tak skonstruowane, że ciężko jest je porównać pomiędzy sobą, dodatkowo opisy wyposażenia często są tak rozbudowane, że kupując zwykłe drewniane krzesło wydaje nam się, że kupujemy &quot;pozłacany tron królewski&quot;.&lt;br /&gt;
		Na stosunkowo niewielkie różnice w cenie zawsze patrzmy z rozsądkiem, gdyż czasem zaoszczędzone &quot;5 zł&quot; przy zakupie odbije się wielokroć na jakości wykonanej roboty i dalszej obsługi).&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
]]></content><author><![CDATA[webmaster]]></author><parent><![CDATA[prasa]]></parent><menuOrder><![CDATA[6]]></menuOrder><menu><![CDATA[6 krok&oacute;w do budowy i projektowania SPA]]></menu><menuStatus><![CDATA[Y]]></menuStatus><private><![CDATA[]]></private></item>